23 Mart 2017 Perşembe

Umut

Çok çok ama çok sevdiğim kalpler var.
Küçücük bir ifadeleri dünyama anlam katan,şahane insanlara ait dolu kalpler.
Kendime güvenimin azaldığında, sıkıca tutunduğum umutlar, iyimserlikler silikleştiğinde bir anda beliri veriyorlar.

Umutsuz olmak da nedir?
İnsan diye bilinen kalpler neden bir ışık bulamaz dünya denen cennette..
Bilen beri gelsin, bir yol göstersin lütfen!

İşte bu yalnızlık, yanlışlık cehenneminde yitip gideceğim. Oğuz Ataylara ,Turgut Uyarlara tahammülsüzleşerek.. Edebi kitapları çöpe atma suretiyle kaçış arayacağım. Onca yıldır okumaya çalıştığım romanı-"Tutunamayanlar"-,okumaya başladığım bilmem kaçıncı kez,içimi kemiren sızıya son vermek için,kitaplığımda bahar temizliği yapmam gerekti. Ve gerçekten 2009 yılından bu yana o kitabı okumaya çalışmaktan yıldım. Ruh halimin bir gün düzeleceğini ummaktan da..

İnsan denen varlığın ayarlanabilir, vakti gelen bir makine olmadığını kavradığımda bir şeyler değişmeliydi.
Değişmedi..

Bilinç denen zillete de ayrı bir kinim var..
O başka bir konu zamanı geldiğinde irdelenecek.

Sen sen ol yarattığın kulları öyle başıboş koyma! Sen ki bilinmek isteyensin bizi bilinmeyenlerden eyleme!
Acizsek aczimize kulak ver!
'Ellerimizi bırakma ' ve 'umut tüm gümbürtüsüyle gelsin' kalpler his bulsun!
Amin!


9 Mart 2017 Perşembe

mandalinalar

Her bahar grip ile başlar,epey kaçtım kendilerinden fakat en sonunda yakalandım.
Bol C vitaminli günler başlamış oldu benim için.
O zaman C vitaminli bir film izleyebiliriz,iyi gelir gribe..
İzledim,çok iyi geldi kalbime.
Savaş'a dair bir film,savaş zamanlarında insanlığa dair.
Bir kaç nokta çarptı beni,
aşağıda yer alan müzik (filmin bütününde müzikler şahane,müzikler de hikayeye yön veriyor,destekliyor yani olay müziklerle de akıyor,parçası olmuş ),
varlığın değeri,sırf var olduğu için yazık olmaması gerekliliği,(bu değeri ailemden edindim ben,nesilden nesile aktarılan bir minnet hali,kadim birşey sanki)
bir yere bağlı kalmak,ordan kopamamak. Yurt edinmek o kadar zordur ki,yerden yere göçe zorunlu kişiler nasıl bir yere bağlanabilir ki. Kalan sağlar mı,yoksa giden ölüler mi bağlar bizi yere,bilmem ki ah bilemem.
ve son söz savaş görmedim,görmekte istemem ve bir gün şartlar zorlarsa eğer ben yer almam bir taraf içerisinde,allahım sen koru,sakın.




23 Şubat 2017 Perşembe

o vakit dans

cemre düştü biliyor musunuz birkaç gün önce,
haber vericidir kendileri bahara dair.
demesi o ki ağaçların gövdelerinden dallarına su yürüdü,
doğaya can suyu salındı.
hey sizler!
hissetmiyor musunuz,
gövdenizde ki o kıpırtı can suyu.
bahar size de geldi,kapişş.

12 Ocak 2017 Perşembe

2 Ocak 2017 Pazartesi

2016'dan neler dilemiştik?

1. İlk olarak talebim,bana 30'u getireceksin, tamam kabul fakat birlikte  kırışıklıklarını getirme olur mu?

- Çok şükür kırışıklıklar gelmedi,fakat kırışıklık önleyici kremlerin cinsleri adları öğrenildi,ve 750 tl varan fiyatları duyulunca dudak uçukladı.

2. Yeterince cesur olabilseydim aşk isterdim. Sonra düşündüm, aşk beraberinde acı getiriyor ve mutsuzluk. Diğer taraftan aşksızlık da mutsuzluk getiriyor ve mutsuzluk beraberinde acıyı. Her kapı acıya çıkıyor ise cesur olup olmamanın ne anlamı var. Yani böyle orta direk iyi ne aşk ne -sızlık... Diğer türlü hayatımız woody allen filmi gibi olacak, yok olmasın..izlemesi bunaltıyor,yaşaması intihar sebebi.

- Orta direk devam :) şahane.. güvenli bağlanma diye birşey varmış. Çocukken anneden uzak kalanlarda görülen, bağlanamama durumu. Bunu üzerine bi düşünmek gerek. Hemen annemi arıyorum..

3. Mümkünse düzenli nakit akışı. çok önemli bu.

- O kadar düzensizdin ki,yıprattın beni hain!

4. At istiyorum, herkesin bir atı olsun.

- Acayip saçma, çok saçma! Leyla ile Mecnun etkisi heralde,geçti..

5. Kan arayanlar kan bulsun, çocuklar kanser olmasın. İnsanlar birbirlerini kanser etmesin.

- Amin!

6. Tüm erkekler düşünceli ve kibar olsun, kabalık çekilir bir şey değil,itici.

- Tüm insanlar sevgi barındırsın! Erkek kadın ayırmıyoruz 2017 de..

7. Trafik kurallarına uyulsun,uymayanlar kırbaçlansın! Yayaya yol vermeyen sürücüler iki kez kırbaçlansın!

- Mantıklı.

8. Çin'e gidebileyim.

- Çin'den misafir geldi,yetmez mi..

9. Ailem bir şehirde olsa,her bir parçası başka şehirlerde olmasa, bir olanağı olsa herkesin mutlu olduğu.
Buna benzer iyi dileği olanlar için de amin diyorum.

- Bunun üzerine hala çalışmam gerek,amin!

10. dar insanlardan ve şehirlerden tüm insanlığı koru rabbim bu yıl.

-Amin!

11. Şiirler yazayım ve çok güzel olsunlar, şiirler yazılsın ve çok güzel olsunlar.

-Amin!

12. Yüksek lisans tezi yazmayı bekleyenler bu yıl beklemesin,eğer yıl sonuna % 80 'in yetiştirmeyenler falakaya çekilsin, bitirenlerin boynuna havai gömlekli şortlu erkekler (hindistan cevizli kızlar) çiçeklerden çelenkler taksın, konfetiler patlatılsın. En güzel drinkler onların olsun. bana da çay lütfen.

- % 2'sini bitirenler falakaya,taam zopalığım :)

13. Kitap ,kahve ve ben (siz) üçlüünün bol olduğu günlerim(imiz) olsun. Mümkünse sigara bölsün o günleri ve ya çikolata başka da bir şey bölmesin, bölenler uzaya seyahat kazansın,(uzayda) boşlukta süzüm süzüm süzülsünler, öyle asılı kalsınlar.

-Amin!

14. Kimse hiç kimse hakkında fikir beyan etmesin, edecek ise de iyi şeyler hakkında olsun ve 3'ü geçmesin. Sınırlandırma getirilsin ve tek sınır yasak bu olsun!

-Amin!

15. Beni sevin yaaa, bende sizi severim söz!

-Amin!

16. Son istek; Leonardo Dicaprio Oscar alsın.

-Aldı hehehe :)

arada gelir sıkıntılar vol.8

...

hep göğsüme öküz otururdu
bu sefer başka bir türlü iç sıkıntısı bu..
başka bir basınç 

sanki bir engerek dolanmış gövdeme yavaş yavaş sarıyor,
sardıkça sıkıyor,boğuyor.
tüm kaburgalarım çıtırdıyor.
ciğerlerim havayla dolamıyor

bu sefer başka
değişik bir sıkıntı bu.
başka türlü bir basınç.

bu sıkıntının geçebileceğine dair inanç barındırmalıyım
o inanca sarılmalıyım
tüm bağları çözecek bir umut yaratmalıyım..

fakat bir umut yeşertecek motivasyon yok

neyse bugünde böyle olsun,güçsüz dermansız olsun.


2 Aralık 2016 Cuma

arada gelir sıkıntılar vol.7

dolar yükselir,hava soğur..
işler kesattır,
olsun bunlarla baş etmek kolay,yani talimliyim yıldırmaz.

ne yıpratıyor o vakit,açık edelim mi?
bilmem tam açık olabilir miyim?
çünkü kendine önce söylüyor ya insan.
nasıl çarpıcam yüzüme yüzüme gerçekleri.

kırmaktan korkarım insanı,o insan kendim olunca daha çok.

iki şey iştahımı kesiyor
birincisi ölüm
ikincisi sevgi.

ölüm; 
malum herkeslerin iştahını kesebilir
sevdiğim biri öldüğünde yemek yiyemiyorya
benim de yiyesim gelmiyor acının en taze olduğu anlarda.
sonra ikna ediyorum kendimi geçiyor.

rahmetli dedem öldüğünde epey süre yiyememiştim,
öyle ki sonunda bana serum verdiler.

bir de kuzenimin gidişi var o çok garipti.

sevgi;
anne,baba,kardeş,sevgili,çocuk.
sevgi besledikçe iştahsızlaşıyorum.
bu paragrafın altı boş kaldı
oturtunca tamamlanacak.

sevgiyle kalın,beslenin kalorisiz.. :)


Peter Zumthor Mimarlığı Hakkında

Zumthor, “Atmosferler” kitabında nitelikli mimarlığın kendi için ne anlama geldiğini; nitelikli mimarlık ürünü onu deneyimleyen kişi ...